Keşan Şoförler ve Otomobilciler Odası Başkanı Mahmut Demirkan, yaz sezonunda sahil bölgelerine yapılan taşımacılıkta bir hareketlilik yaşandığını belirtirken, artan akaryakıt fiyatlarının ise kendilerini korkuttuğunu söyledi.
Demirkan, bölgede yaklaşık 60 kilometrelik bir sahil şeridi olduğunu hatırlatarak, yaklaşık 3 ay süren yaz sezonunda, bu sahil şeritlerine yolcu taşıyan esnaflardan bazılarının, okulların açılacak olması, dolayısıyla taşımalı eğitim sistemi ile yolcu taşıyacak olmaları nedeniyle okul servisine başladığını söyledi. Hal böyle olunca denizlerdeki yolcu taşımacılığı yapan araç sayısında azalma olduğunu kaydeden Mahmut Demirkan, “Az sayıda da olsa araçlarımız sahil bölgelerinde kalan vatandaşlarımıza hizmet vermeye devam ediyor. Yaz mevsiminde sahil bölgelerine taşımacılık yapan esnaflarımız açısından iyi bir sezon geçtiğiniz söyleyebiliriz. Art arda gelen mazot zamları nedeniyle taşımacılık fiyatlarında bir miktar artış yaşandı.” dedi.
“Günde 800 TL zarar yapan arkadaşlarımız oldu”
Bunun yanı sıra özel okullara ya da personel taşıyan esnafların da işlerinin iyi olduğunu dile getiren Demirkan, “S plakalı araçlarımız yaz sezonunda biraz zahmet çekti. Ticari taksilerimiz coronavirüs salgınından beri işleri fena değildi. Ancak M plakalı araçlarımız için aynı şeyi söyleyemeyiz. Köylerde tarım işleri artıyor ve öğrenciler de tatilde olunca, yaz sezonunda Keşan’da fazla insan kalmıyor. Dolayısıyla şehiriçi minibüsçülerimiz boş boş gezdi. Günde 800 TL zarar yapan arkadaşlarımız oldu. Mazot fiyatları giderek artıyor. M plakalı servislerin sahipleri sıkıntılı günler geçiriyor. Bilindiği gibi mecliste yeni tarife talebi oldu. İnşallah Ekim ayında karar verilir. Bizler taşımacılık sektörü için istediğimiz ve belirlediğimiz tarifelerde gereken fedakarlığı yapıyoruz. Özellikle öğrenci servislerindeki fiyatlar bunun açık örneği. Köy minibüslerinde maaş zamanı biraz hareketlilik oluyor. Köylerden Keşan’a gelen minibüsçü arkadaşlarımız, eczanesinden yiyeceğine kadar köylerden iletilen siparişleri temin edip köydeki vatandaşlara taşıyorlar. Bunu yaparken de ayrıca bir ücret almıyorlar. Yani amme hizmeti devam ediyor.” diye konuştu.
“Bir kamyonun bakımının 30 ile 50 bin TL arasında olduğu söyleniyor”
Taşımalı eğitimde ihalelerin tamamlanmak üzere olduğunu bildiren Mahmut Demirkan, girdi maliyetlerindeki artışlar ile ilgili olarak da şunları söyledi; “Aldığımız lastikler, aküler, bakımlar git gide artıyor. Bu rakamlar, kamyon ve TIR ile taşımacılık yapanlar için oldukça büyük. Bir kamyonun bakımının 30 ile 50 bin TL arasında olduğu söyleniyor. Akaryakıt fiyatlarının 48-55 TL olacağı yönünde söylemler var. Bu söylemler bizi korkutuyor. Eğer fiyatlar buralara gelirse bizler bu hizmeti nasıl yaparız onu düşünmeye başladık. Vergi levhası olan, taşımacılık sektörüne kayıtlı olan arkadaşlarımıza belirli indirimlerin yapılması gerekecek. Böyle olursa biz de halkımıza uygun fiyatla hizmet veririz. İşin içerisine nakliye girince bu tüm ürünlerin fiyatını etkiliyor. Adana’ya giden bir kamyon için yaptığımız hesaplamada; bu kamyonun gidişinde esnafın kazanacağı para 600 TL. Bir yerde yemek yese bu para gidiyor. Eğer dönüşte taşımak için mal bulursa o nakliyenin parası esnafımıza kalacak. Tabi o işi bulmak için de aramak, yani masraf gerekiyor. Bunların yanı sıra, taşımacılıkta her araç için belgeler var. Bu belgelerin bazıları 40 bin TL’yi buluyor. Maalesef hiçbir şey yerinde durmuyor. Önlem alınmaz ve yakıt yukarı çıkmaya devam ederse, sektörde temel maliyetlerimiz artmaya devam ederse sektör ayakta kalamayacak gibi duruyor. Biz devletimizden bu kalemlerde esnaflar için bir indirim bekliyoruz.”
Haber: İlker GÜREL
İnönü İlkokulu 2024 yılında tamamlanacağı belirtiliyor
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.