Edirne İl Genel Meclisi’nin Keşan’dan seçilen Cumhuriyet Halk Partisi (CHP)’li Üyeleri Aladdin Öztürk, Sezgin Gündoğdu, Vedat Koyuncu ve Mehmet Güneş Yılmaz, gazetemizin 11 Ocak 2025 tarihli sayısında da “Tabela var ama…” başlığı ile yer verilen doğal gaz abonelerinin devam eden mağduriyetleri ile ilgili yaptıkları açıklamada, bu durumun kabul edilebilir olmadığı belirtildi.
Öztürk, Gündoğdu, Koyuncu ve Yılmaz, CHP’nin Keşan’dan seçilen İl Genel Meclisi üyeleri olarak, Keşan’da adeta hayati bir mesele haline gelen doğal gaz sorunları ile ilgili sorumluluklarını yerine getirdiklerini belirtiği açıklamada, “Bilindiği üzere; Edirne ilimizin Keşan ilçesinde, GAZDAŞ Keşan Şubesi tarafından yürütülen doğal gaz hizmetleri, Zorlu Enerji Dağıtım AŞ’nin hisse devri sonrasında ciddi aksamalarla karşı karşıya kalmıştır. Vatandaşlarımız; abonelik işlemleri, fatura ödemeleri, teknik destek ve diğer temel hizmetler alanlarında yaşanan yoğun sorunlar nedeniyle mağdur olmaktadır. Bu aksaklıklar, hayati öneme sahip doğal gaz hizmetinin sürekliliğini ve güvenilirliğini tehdit etmekte; halkımızın yaşam kalitesini olumsuz etkilemektedir. Keşan’da doğal gaz hizmetlerinin yerinde sunulamaması, en temel işlemler için dahi vatandaşlarımızın Edirne Merkez’e gitmek zorunda kalmasına neden olmakta; bu durum kabul edilebilir değildir.” ifadelerine yer verdi.
“Keşan halkının hak ettiği kaliteli hizmete erişimini engellemektedir”
Bu tablonun, ciddi maddi kayıplara, zaman israfına ve özellikle yaşlı, engelli veya ekonomik zorluk içindeki vatandaşlar üzerinde ek yük oluşturduğunu vurgulayan Aladdin Öztürk, Sezgin Gündoğdu, Vedat Koyuncu ve Mehmet Güneş Yılmaz, “Unutulmamalıdır ki doğal gaz, yalnızca bir konfor unsuru değil; sağlık, güvenlik ve asgari yaşam standartları açısından vazgeçilmez bir temel ihtiyaçtır. Yaşanan bu hizmet aksaklıkları, kamu hizmeti anlayışıyla bağdaşmamakta; Keşan halkının hak ettiği kaliteli hizmete erişimini engellemektedir. Bu kaygı ve mağduriyetler ışığında, 09.05.2025 tarihinde GAZDAŞ Trakya Batı Müşteri Hizmetleri yönetimine konuyla ilgili sorularımızı iletmiş ve cevap beklediğimizi bildirmiştik. GAZDAŞ Trakya Batı Müşteri Hizmetleri Yöneticisi Sayın Özgür Tuncaakar, konunun önemini ve aciliyetini dikkate alarak Meclisimize teşrif etmiş; bizleri detaylı olarak bilgilendirmiş ve Keşan halkımızın yaşadığı sorunların çözümüne yönelik önemli açıklamalarda bulunmuştur. Kendilerine bu duyarlı ve sorumlu yaklaşımları için şükranlarımızı sunuyoruz.” diye konuştu.
“Keşan’da ikamet eden abonelerin yaşadığı sorunların çok yakın bir zamanda çözüme kavuşacağı, tarafımıza bildirilmiştir”
Açıklamada, Tuncaakar’ın aktardığı bilgiler ve çözüm taahhütleri ve verilen cevap ile ilgili değerlendirmeler şöyle paylaşıldı; “Trakya genelinde 13 adet anlaşmalı faturamatik bayisi ile abonelik ve tahsilat hizmetlerinin sürdüğü, E-devlet üzerinden abonelik ve fesih işlemlerinin yapılabildiği, Keşan ilçemizde faturamatik bayisi kurulması için görüşmelerin devam ettiği ve kısa süre içinde anlaşmaya varılacağı, en kısa sürede bir bayilik anlaşmasının sağlanarak işlemlere başlanacağı, Keşan’da ikamet eden abonelerin yaşadığı sorunların çok yakın bir zamanda çözüme kavuşacağı, tarafımıza bildirilmiştir. Biz Cumhuriyet Halk Partisi Keşan İl Genel Meclis Üyeleri olarak, Sayın Tuncaakar’ın konuyu bizzat yerinde ele alarak Meclisimize gelmesini ve yaptığı açıklamaları memnuniyetle karşılıyoruz. Ancak bilinmelidir ki söz konusu olan, Keşan halkımızın temel bir ihtiyacıdır. Bu nedenle; doğal gaz hizmetlerindeki aksaklıkların bir an önce giderilmesi ve açıklanan çözüm planının eksiksiz, zamanında ve etkin bir şekilde hayata geçirilmesi için gereken tüm çabayı göstereceğimizi ve süreci kararlılıkla takip edeceğimizi kamuoyunun bilgisine sunarız.”
Haber: İlker GÜREL
AK Parti Keşan İlçe Başkanı Savaş Pekdemir, belediyeyi eleştirdi: “Belediyede hizmet anlayışı, parayı veren düdüğü çalar misaline döndü”
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.