deneme bonusu evden eve nakliyat bonus veren bahis siteleri bahis siteleri popüler casino siteleri ofis taşıma parça eşya taşıma evden eve nakliyat nakliyat
Edirne KAPALI 16°
  • Adana
  • Adıyaman
  • Afyonkarahisar
  • Ağrı
  • Amasya
  • Ankara
  • Antalya
  • Artvin
  • Aydın
  • Balıkesir
  • Bilecik
  • Bingöl
  • Bitlis
  • Bolu
  • Burdur
  • Bursa
  • Çanakkale
  • Çankırı
  • Çorum
  • Denizli
  • Diyarbakır
  • Edirne
  • Elazığ
  • Erzincan
  • Erzurum
  • Eskişehir
  • Gaziantep
  • Giresun
  • Gümüşhane
  • Hakkâri
  • Hatay
  • Isparta
  • Mersin
  • istanbul
  • izmir
  • Kars
  • Kastamonu
  • Kayseri
  • Kırklareli
  • Kırşehir
  • Kocaeli
  • Konya
  • Kütahya
  • Malatya
  • Manisa
  • Kahramanmaraş
  • Mardin
  • Muğla
  • Muş
  • Nevşehir
  • Niğde
  • Ordu
  • Rize
  • Sakarya
  • Samsun
  • Siirt
  • Sinop
  • Sivas
  • Tekirdağ
  • Tokat
  • Trabzon
  • Tunceli
  • Şanlıurfa
  • Uşak
  • Van
  • Yozgat
  • Zonguldak
  • Aksaray
  • Bayburt
  • Karaman
  • Kırıkkale
  • Batman
  • Şırnak
  • Bartın
  • Ardahan
  • Iğdır
  • Yalova
  • Karabük
  • Kilis
  • Osmaniye
  • Düzce
a
  • Gündem Saros Gazetesi
  • Edirne
  • İYİ Parti Edirne Milletvekili Prof. Dr. Mehmet Akalın: “Tüketici hakları raporu: mevcut yasa teklifi yetersiz kaldı!”

İYİ Parti Edirne Milletvekili Prof. Dr. Mehmet Akalın: “Tüketici hakları raporu: mevcut yasa teklifi yetersiz kaldı!”

ad826x90
ad826x90

İYİ Parti Edirne Milletvekili Prof. Dr. Mehmet Akalın, Türkiye Büyük Millet Meclisi’nde  gerçekleştirdiği konuşmada, yeni yasa teklifinin tüketici sorunlarını çözmekte yetersiz kaldığını söyledi.

Akalın, Tüketici Hakem Heyetleri’ne yapılan başvuruların hızla arttığını, 2022 yılında 650 bin, 2023 yılında ise bu sayının 720 binin üzerine çıktığını belirterek, bu başvuruların ne kadarının çözümle sonuçlandığını sordu. Mehmet Akalın, tüketicilerin haklarını aramak için aylarca beklemek zorunda kaldığını vurgulayarak, mevcut sistemin ne denli yetersiz olduğunu ortaya koyarak, Rekabet Kurulu’nun 2023 yılında büyük şirketlere kesilen 2.6 milyar TL’lik idari para cezalarının, şirketlerin kar marjları açısından etkisiz kaldığını söyleyen Akalın, “Bu cezalar, büyük holdingler için küçük bir masraf olarak görülüyor. Tüketiciler sürekli olarak yanlış yönlendiriliyor, kandırılıyor ve dolandırılıyor.” diyerek, art niyetli firmaların cezaları ödemeyi işin bir parçası olarak gördüklerini ve düzenlemelerin bu kısır döngüyü kırmaya yetmediğini belirtti.

“Market raflarındaki fiyatların her gün değiştiği bir ortamda, fiyat denetimi ve şeffaflık nerede?”

Dijital dünyada yaşanan sorunları da gündeme getiren Akalın, Türkiye’nin e-ticaret hacminin 2022 yılında 650 milyar TL’yi aştığını ancak bu devasa pazarda tüketici haklarının göz ardı edildiğini ifade etti. “Sahte ürünler, teslim edilmeyen siparişler ve kişisel veri ihlalleriyle dolu bir dijital ortamda, halkımızın verileri sürekli tehdit altında.” diyerek, her iki kişiden birinin, internet üzerinden paylaştığı verilerin güvenliği konusunda kaygı duyduğunu vurgulayan Mehmet Akalın, bu tehditlere karşı etkili bir yaptırım mekanizmasının bulunmadığını belirtti. Ekonomik krizin etkilerini de dile getiren Akalın, gıda fiyatlarındaki fahiş artışlara dikkat çekerek, Türkiye İstatistik Kurumu (TÜİK) verilerine göre gıda enflasyonunun %60’ı aştığını kaydeden Akalın, “Market raflarındaki fiyatların her gün değiştiği bir ortamda, fiyat denetimi ve şeffaflık nerede? Gıda Komisyonu denetim yapıyor diyoruz, ama bu denetimlerin sonucunda vatandaşın cebine yansıyan bir iyileşme var mı?” diye konuştu.

ad826x90

“Tüketici bilgilendirme kampanyaları maalesef yetersiz”

Telekomünikasyon sektöründeki sorunlar yaşandığını da kaydeden Mehmet Akalın, Bilgi Teknolojileri ve İletişim Kurumu’na gelen şikayetlerin her yıl arttığını söyledi. Vatandaşların internet ve telefon faturalarında sürekli hatalarla karşılaştığını, tarifelerini değiştirmek istediklerinde ise cezalarla karşılaştıklarını kaydeden Akalın, bu sorunların çözümü için ciddi bir çalışma olmadığını vurgulayarak, şirketlerin lobicilik faaliyetlerinin düzenlemeleri etkisiz hale getirdiğini ifade etti. Akalın, Ticaret Bakanlığı’nın raporuna atıfta bulunarak halkın %65’inin temel tüketici haklarından ve kendilerine sunulan hizmetlerden habersiz olduğunu belirtti. Bu durumun büyük bir başarısızlık olduğunu vurgulayan Mehmet Akalın, şunları söyledi; “Tüketici bilgilendirme kampanyaları maalesef yetersiz, eğitimler yok denecek kadar az. Sonuç olarak, tüketiciyi koruyacak, firmaları dizginleyecek ve denetim mekanizmalarını güçlendirecek düzenlemeler olmadan, bu kürsüde konuştuğumuz her şey anlamsız kalacaktır.”

Haber: Haber MERKEZİ

ad826x90
YORUMLAR

s

En az 10 karakter gerekli

Sıradaki haber:

Bölümlerine göre meslekler tanıtılıyor

HIZLI YORUM YAP

Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.