Tüm Emeklilerin Sendikası (TES) Keşan Temsilciliği’nin olağan genel kurulu 5 Nisan 2025 Cumartesi günü gerçekleştirilirken, Ahmet Erkan, yeniden başkan seçilerek güven tazeledi.
Saat 15.00 sıralarında başlayan olağan genel kurula; bazı STK’ların başkan ve temsilcileri ile TES Keşan Temsilcilik üyeleri katıldı. Divan Heyeti’nin seçildiği genel kurulda, verilen önergenin kabul edilmesi sonucu Divan Heyeti Başkanı Hasan Karagöz, Başkan Yardımcısı Emine Çelen, katip üyeler ise Dilruba Dedeoğlu Durmaz ile İbrahim Güroğlu oldu. Saygı duruşunda bulunulmasının ardından İstiklal Marşı’nın okunduğu genel kurulda, Ahmet Erkan söz aldı.
Erkan: “Bugüne kadar iktidar olanlar ne yazık ki, devasa Türkiye bütçesinin paylaşımında, tercihlerini hep büyük sermaye guruplarının lehine kullanmışlardır”
Tüm katılımcılara teşekkür eden Erkan, “Ülkemiz çok olağan olamayan koşullardan geçiyor. Olağan genel kurulumuzun bu süreçlere denk gelmesi, haliyle sendikamızda örgütlü olan ve olmaya çalışan bizlere de büyük sorumluluklar yüklemektedir. Bu salonda bulunan bizler yıllarca değişik sektörlerde çalışmış, emeğimizi kullanarak ve alın terimizi akıtarak emekli olmayı hak etmiş insanlarız. Çalışırken de çeşitli sendikalarda ve emek örgütlerinde örgütlenmiş, ürettiğimiz artı değerden insan onuruna yakışır pay almak için mücadele etmiş gönüldaşlarız. Geriye dönük baktığımızda, bu konuda ne kadar amacımıza ulaştık tabi ki tartışabiliriz. Ancak şu anda emekli olmuş yaşamımızın geri kalan süresini de, insan onuruna yakışır huzurlu ve mutlu yaşamak istiyoruz. Bizler milyonlarca emekli olarak, demokrasinin olmazsa olmazı olan siyasi partilere, seçimlerde sandık başına giderek özgür irademizle oy veriyoruz. Niçin oy veriyoruz? Yüce Meclisten daha yaşanılır ve demokratik bir Türkiye ye ulaşmak için yurttaşlarının ekonomik ,demokratik haklarını yükseltecek yasalar çıkarsınlar diye. Yapılan seçimlerde bizlerden oy isteyerek, yasaksız bir Türkiye, yoksulluğun olmadığı, yolsuzluklara izin verilmeyeceği vaadinde bulunarak, ülkemiz coğrafyasında yaşayan tüm yurttaşlarımıza eşit adalet ve hukuk diyerek iktidar olanlar: Ne yazık ki yetkiyi aldıklarında çok farklı bir yönetim anlayışını uyguluyorlar. Örgütlenmek isteyen çalışanların ve biz emeklilerin önüne yasaklarla gelmeye devam ediyorlar. Bizlerin yan yana gelmesini istemiyorlar ve engellemeye devam ediyorlar. İktidara sahip olanlar örgütlenmiş toplumdan korktukları için tüm vatandaşların örgütsüz olmasını istiyorlar. Uğradıkları her türlü haksızlığa karşı Türkiye Cumhuriyeti Anayasası ile güvence altında olan hak arama toplanma ve gösteri yürüyüşü yapma hakkını kullanmak isteyen toplumsal kesimleri de vandallıkla, terörle ilişkilendirecek kadar acımasız oluyorlar. Yapılan her türlü yasal, hak arama eylemine maalesef kolluk güçleriyle müdahale ediyorlar. İşte dostlar şunu iyi bilmeliyiz ki ;iktidarlar gelip geçicidir. Ancak biz emekliler, çalışanlar, işçiler, çiftçiler ve küçük esnaf örgütlü olmak zorundayız. Bizler bu ülkenin artı değerini üretmiş ve üretmeye devam eden milyonlarız. Bizlerin vergileri ile oluşan devasa ülke bütçesinden ,payımıza düşeni almak ve insanca yaşayacak ücretler almak için örgütlenmeliyiz. Bugüne kadar iktidar olanlar ne yazık ki, devasa Türkiye bütçesinin paylaşımında, tercihlerini hep büyük sermaye guruplarının lehine kullanmışlardır. Bizlere de, hükümeti memnun etmek üzere kendini konumlandırmış bağımsız olması gereken, TUİK in uydurma rakamları ile yüzdelik artışlar yaparak enflasyon altında ezdirmeye devam ediyorlar. Bizler bunların farkındayız. Tüm siyasi partilerden bağımsız olarak sendika siyaset ilişkilerimizi doğru kurarak bizi yönetmeye aday, tüm siyasi partilere diyoruz ki; Bizleri görmezden gelerek yok sayamazsınız biz buradayız, örgütlendiğimiz sendikalar aracılığı ile ülkemiz ve geniş halk kitleleri adına alacağınız kararlara ortak olmak istiyoruz. Ülkemizde daha demokratik bir yaşam, her yurttaşın güven içinde olduğu huzurlu, adaletli, çocuklarımızın ve torunlarımızın yarın kaygısı taşımadığı bir Türkiye istiyoruz. Kurtuluş yok tek başına ya hep beraber ya hiç birimiz. Yaşasın örgütlü mücadelemiz.” dedi.
Genel kurula katılanların da “Hayırlı olsun” dileklerini iletmesinin ardından Yönetim Kurulu Faaliyet Raporu ve mali bilançolar okundu. Rapor ve bilançonun kabul edilmesinin ardından yönetim kurulunun aklandığı toplantıda seçime geçildi.
Ahmet Erkan başkanlığındaki yönetim…
Yapılan seçimde Ahmet Erkan yeniden başkan seçilip güven tazelerken, yönetim kurulunda şu isimler yer aldı;
Yönetim Kurulu Asil; Derya Aktan, Alev Kolbaş
Yönetim Kurulu Yedek; Dilruba Dedeoğlu Durmaz, Ali Gülmez, Vedat Özöbek
Üst Kurul Temsilcisi; Ahmet Erkan
Haber / FOTO: İlker GÜREL
Oynarken pencereden düşen çocuk ağır yaralandı
1
Karısına ve kayınpederine ateş açan adam başından vurulmuş halde bulundu
128440 kez okundu
2
Mecidiye’de feci kaza: 2 ölü
84808 kez okundu
3
Güzellik merkezinin camlarına kurşun sıktılar
54291 kez okundu
4
İki otomobilin çarpıştığı kazada 1 kişi hayatını kaybetti 1 kişi de yaralandı
38461 kez okundu
5
Bakanlık tatil dönüşünde kamyon, çekici ve tankerler ile ilgili karar aldı
26838 kez okundu
Veri politikasındaki amaçlarla sınırlı ve mevzuata uygun şekilde çerez konumlandırmaktayız. Detaylar için veri politikamızı inceleyebilirsiniz.